Rodopi Advendurun
  Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2017  02:10

Ψηφοφορία
Εκφράζει νέα αντίληψη αγώνων trail ο ROUT ?



Ελληνικά English

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

1. ΕΓΓΡΑΦΑ: Βεβαιώσου ξεκινώντας για τη Ροδόπη ότι έχεις μαζί σου την αστυνομική σου ταυτότητα ή το διαβατήριό σου. Χωρίς την απαραίτητη ταυτοποίηση δεν μπορείς να πάρεις τον αριθμό συμμετοχής σου στον αγώνα. Ακόμα, πάρε μαζί σου οτιδήποτε από χαρτιά/σημειώσεις θεωρείς ότι χρειάζεται στον αγώνα: προσωπικά πλάνα, εκτυπώσεις από το site, χάρτες κλπ.

 

2. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Βάσει των κανονισμών δεν προβλέπεται υποχρεωτικός εξοπλισμός, υπάρχει όμως ένα ελάχιστο αναγκαίου εξοπλισμού, που χωρίς αυτό θα αντιμετωπίσεις σοβαρό πρόβλημα. Διάβασε καλά αυτά που συστήνονται και αποφάσισε τι χρειάζεσαι εσύ. Ακόμα και υλικά που δεν έχουν προβλεφτεί από τη διοργάνωση, μπορεί για σένα να είναι ζωτικής σημασίας! Κάνε μια λίστα από τα αντικείμενα που θεωρείς αναγκαία για να βγάλεις τον αγώνα. Δώσε ξεχωριστή προσοχή στα εξής: ασκός ή δοχείο υγρών, φακός, πρώτες βοήθειες, μπουφάν. Στις πρώτες βοήθειες να συμπεριλάβεις και κάποιο φακελάκι ηλεκτρολυτών (Almora).  Κάνε δοκιμές στο σπίτι σου, φορτώνοντας το σάκο που θα έχεις στον αγώνα με τον εξοπλισμό που έχεις επιλέξει. Αν μπορείς κάνε και κάποιες προπονήσεις έτσι, θα σε βοηθήσει αναμφίβολα. Πολύτιμο μέρος του εξοπλισμού σου, είναι ένα μικρό κουδουνάκι που θα κρέμεται τη νύχτα απ το σακίδιό σου και θα προειδοποιεί τα αγρίμια του δάσους ότι πλησιάζει κάτι ξένο. Δώσε έμφαση και στον κατάλογο του συστηνόμενου εξοπλισμού, θα βρεις ίσως αρκετά πράγματα εκεί, που να τα θεωρήσεις ως αναγκαία για σένα. Έχε μαζί σου μικρή σακούλα αδιαβροχοποίησης, για να κρύψεις εκεί πολύτιμα αντικείμενα (τηλέφωνο, GPS) που μπορεί να καταστραφούν από μια ενδεχόμενη νεροποντή ή και απλή βροχή -τα σακίδια δεν εξασφαλίζουν την αδιαβροχοποίηση του περιεχομένου τους.

 

3. ΣΑΚΙΔΙΟ: Πολλοί προβληματίζονται αν θα πρέπει να έχουν στον αγώνα, σακίδιο πλάτης ή σακίδιο μέσης (μπανάνα). Το δίλημμα μάλλον αφορά εκείνους που πρόκειται να διεκδικήσουν τις πρώτες θέσεις. Αυτοί οι αθλητές δίκαια έχουν λόγους να προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν το βάρος που μεταφέρουν, αν και το ελάχιστο βάρος μπορεί να αποδειχτεί μπούμερανγκ. Διάλεξε ένα σακίδιο πλάτης με χωρητικότητα υλικών τουλάχιστον 8-10 λίτρα και καλή ανατομία πάνω σου. Ξέχωρα από αυτό, φρόντισε ο ασκός υγρών του σακιδίου, να είναι χωρητικότητας δύο (2) λίτρων οπωσδήποτε. Η κατασκευή δεν χρειάζεται να είναι από χοντρό ύφασμα, ενώ πρέπει να έχει σε κάποιο βαθμό ανατομική πλάτη, ώστε να γίνεται και κάποια κυκλοφορία του αέρα, εκτός από την καλή εφαρμογή του. Καλό είναι οι ιμάντες που το δένουν μπροστά στη μέση σου να έχουν δεξιά και αριστερά μικρά τσεπάκια -είναι πολύτιμα! Εκεί μπορείς να βάλεις ένα σωρό μικροπράγματα, ώστε να κερδίζεις πολύτιμο χρόνο στον αγώνα καθώς θα τα έχεις διαθέσιμα με μια κίνηση (τζελ κλπ). Καλό επίσης είναι, να υπάρχει εξωτερικό διχτάκι για βρεμένα ρούχα, όπως και μικροί ιμάντες-λάστιχα, για να συγκρατούν κάποια ογκώδη αντικείμενα, εξωτερικά (μπουφάν, μπατόν). 

 

4. ΣΑΚΟΣ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (DROP BAG): ο Σάκος Ανεφοδιασμού είναι πολύτιμος στον αγώνα. Έχεις δικαίωμα να παραδώσεις στη διοργάνωση δύο (2) σάκους ανεφοδιασμού για ισάριθμους σταθμούς, τους οποίους όμως θα χρησιμοποιήσεις τρεις (3) φορές! Τον πρώτο σάκο θα τον βρεις δύο φορές: στη Ζαρκαδιά-1 (Κ-41) και Ζαρκαδιά-2 (Κ-123), αφού πρόκειται για σημείο της διαδρομής από το οποίο περνάς δύο φορές. Ο δεύτερος σάκος θα σε περιμένει στο Κρούσοβο (Κ-69). Υπάρχει περιορισμός στον όγκο και το βάρος τους (όχι πάνω από 50 λίτρα όγκος και 10 κιλά βάρος). Προτίμησε έναν σάκο τύπου ταξιδιού, με μεγάλο άνοιγμα με φερμουάρ, χοντρό μουσαμά και σκληρό πάτο. Ακόμα και μια βαλίτσα μπορεί να εξυπηρετήσει! Το Σάκο Ανεφοδιασμού θα τον παραδώσεις λίγα λεπτά πριν την εκκίνηση στους ανθρώπους της διοργάνωσης, σε ειδικό χώρο, δίπλα από την εκκίνηση. Οργάνωσε σωστά τους Σάκους Ανεφοδιασμού σου από πριν. Κάνε έναν γραπτό κατάλογο με αντικείμενα που θα έχει μέσα και τοποθέτησέ τον μέσα στο σάκο, σαν ένα γρήγορο ευρετήριο που θα σε βοηθήσει όταν θα ψάχνεις αργότερα κάτι και δεν θα θυμάσαι αν το πήρες. Προσπάθησε να ομαδοποιήσεις σε συσκευασίες το περιεχόμενό του: τρόφιμα, φάρμακα, ρούχα κλπ. ώστε στο άνοιγμά του στους δύο Σταθμούς, να μπορείς να εξυπηρετηθείς χωρίς σπατάλη χρόνου. Τοποθέτησε τα ευαίσθητα αντικείμενα (τρόφιμα, ρούχα) μέσα σε νάιλον σακούλες, πριν τα βάλεις μέσα στο Σάκο. Χρησιμοποίησε πλαστικά κουτιά, για να τοποθετήσεις εκεί εύθραυστα αντικείμενα.

 

5. ΟΜΑΔΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ: Εάν πρόκειται να έχεις εξωτερική βοήθεια στους προβλεπόμενους γι αυτό Σταθμούς (Ζαρκαδιά, Πρασινάδα), πρέπει έγκαιρα να συνεννοηθείς με τους ανθρώπους που θα αναλάβουν αυτή την αποστολή. Όλη η ευθύνη πλέον θα βαραίνει αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι πρέπει να φροντίσουν να βρίσκονται έγκαιρα στα σημεία και να σε περιμένουν, έχοντας όλα τα απαραίτητα μαζί τους. Ένα συμβατικό αυτοκίνητο είναι αρκετό για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες, αφού στα δύο σημεία προσεγγίζει άσφαλτος. Η συνοδεία αθλητών στη διάρκεια του αγώνα, από πρόσωπα που δεν συμμετέχουν σ αυτόν σαν αγωνιζόμενοι, απαγορεύεται. Κατά συνέπεια, μην επιτρέψεις σε κάποιον από την ομάδα υποστήριξής σου να σε συνοδέψει στη διαδρομή, ούτε για λίγο!

Καλό είναι να έχει η ομάδα υποστήριξης έναν Πίνακα Χρονικών Ορίων των αθλητών, ώστε να γνωρίζει περίπου τις ώρες και τις μετακινήσεις της, όπως επίσης και ένα δικό σου πλάνο περασμάτων, για να ξέρει πότε να σε περιμένει στους Σταθμούς.

Διακριτικά για τα οχήματα υποστήριξης δεν προβλέπονται, γιατί η πρόσβαση αυτοκινήτων στους συγκεκριμένους δύο Σταθμούς είναι ελεύθερη. Προσοχή στο Σταθμό της Ζαρκαδιάς, καθώς οι αθλητές κινούνται πάνω στον ίδιο δρόμο με τα αυτοκίνητα για περίπου ένα χιλιόμετρο!

 

6. ΡΟΥΧΙΣΜΟΣ: Ο κάθε αθλητής έχει το δικό του "θερμοστάτη". Φρόντισε το ρουχισμό σου με βάση τις δικές σου ανάγκες. Οι θερμοκρασίες αυτή την εποχή στην περιοχή της Ροδόπης είναι ανεκτές αλλά με μια μεγάλη διαβάθμιση (-5/+20) λόγω της διαφοράς υψομέτρου (από 250 μέχρι 1600) μέσα στη διαδρομή. Είναι αρκετά πιθανή στα τέλη Οκτωβρίου η έλευση ενός ψυχρού μετώπου με φαινόμενα όπως το χιόνι, στα ψηλότερα τμήματα της διαδρομής, κυρίως λόγω γειτνίασης με την ενδοχώρα των Βαλκανίων και της εκτεταμένης ορεινής έκτασης. Πάρε όσα ρούχα θεωρείς απαραίτητα και λίγα παραπάνω. Κάνε τις τελικές σου επιλογές την παραμονή του αγώνα κι ενώ θα βρίσκεσαι ήδη στη Ροδόπη, αντί να αφήσεις πολύτιμα ρούχα στο σπίτι φεύγοντας. Έχε μαζί σου και χειμωνιάτικα αξεσουάρ (σκούφο, γάντια). Φρόντισε το αδιάβροχό σου να είναι αξιόπιστο αφού μια δυνατή βροχή μπορεί να σας προκαλέσει και υποθερμία. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για ένα ρούχο που θα σε προστατέψει από το κρύο, που θα το νιώσεις περισσότερο όταν αρχίσει να βραδιάζει. Δεν έχει αξία να προτείνει η διοργάνωση κάποια συγκεκριμένα ρούχα, ο καθένας που έχει εμπειρία από αγώνες πολύ μεγάλης διάρκειας γνωρίζει τις συνθήκες που τον περιμένουν. Ο κανόνας είναι "καλύτερα να περισσέψουν τα ρούχα, παρά να μη φτάσουν". Εξάλλου ο σάκος ανεφοδιασμού είναι αρκετά ευρύχωρος για να χωρέσει 2-3 ισοθερμικά ρούχα. Υπολόγισε βέβαια και το άλλο: όταν βραχείς -είτε από ιδρώτα είτε από νερό- πρέπει κάποια στιγμή να αλλάξεις με στεγνά ρούχα.

Επίσης, λογάριασε ότι το Δασικό Χωριό της Χαϊντούς, όπου και ο τερματισμός αλλά και η διανυκτέρευση για πολλούς, βρίσκεται σε υψόμετρο 1300 μέτρα, άρα οι θερμοκρασίες εκεί θα είναι από τις χαμηλότερες που θα συναντήσεις.  

 

7. ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ: Χρησιμοποίησε στον αγώνα δοκιμασμένα παπούτσια, μην πειραματίζεσαι με αφόρετα. Το τερέν του αγώνα δεν είναι κακό γενικά, το χώμα κυριαρχεί και ένα σχετικά μαλακό παπούτσι θα σε βοηθούσε. Επειδή θα τρέξεις σε αγώνα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να φορέσεις τα top πανάλαφρα αγωνιστικά παπούτσια, που συνήθως θυσιάζουν την προστασία των πελμάτων και των αστραγάλων για να μειώσουν 50-100 γραμμάρια. Κάθε γραμμάριο θα το πληρώσεις ακριβά, αν επιλέξεις αγωνιστικό παπούτσι, που δεν φοράς παρά μόνο σε αγώνες των 2 ή 3 ωρών στο βουνό. Πάρε δεύτερο ζευγάρι παπούτσια και βάλε τα στο Σάκο Ανεφοδιασμού. Είτε στο 41ο, είτε στο 69ο, είτε στο 123ο χιλιόμετρο, θα χρειαστεί να τα αλλάξεις. Εφόσον βρέξεις τα παπούτσια σου τσαλαβουτώντας σε νερά ή μετά από μια δυνατή βροχή, καλό είναι να τα αλλάξεις σε πρώτη ευκαιρία, γιατί οι μουλιασμένες πατούσες σουρώνουν το δέρμα του πέλματος κι αυτό γίνεται ευάλωτο σε δημιουργία φουσκαλών, που ενδέχεται να σε βγάλουν εκτός μάχης. Καλό είναι να μεταφέρεις στο σακίδιό σου ένα ζευγάρι αγωνιστικές κάλτσες, ώστε σε περίπτωση βρεγμένων ποδιών να αλλάξεις, για να σώσεις τα πόδια σου από τις φουσκάλες. Στο Σάκο Ανεφοδιασμού φρόντισε να υπάρχουν τουλάχιστον δύο ζευγάρια κάλτσες. Εκεί που θα βρεις το σάκο σου, φρόντισε να αλλάξεις κάλτσες, ανακουφίζονται τα πόδια. Σύμφωνα με απόψεις αθλητών, ακόμα και η αλλαγή παπουτσιού μπορεί να βοηθήσει στην αποφόρτιση του, αφού φορώντας ένα διαφορετικό ζευγάρι, οι φορτίσεις πέφτουν σε άλλα σημεία, λόγω διαφορετικής κατασκευής της σόλας.

 

8. ΓΚΕΤΕΣ: Οι γκέτες είναι τουλάχιστον πολύτιμες στον ROUT! Το πεδίο έχει πυκνή βλάστηση και μονοπάτια που δεν είναι "καθαρά", άρα η γκέτα κρατάει μακριά από το πόδι όλα εκείνα τα μικρά κλαδάκια, αγκάθια και πετραδάκια, που θα μπουν μέσα στο παπούτσι και θα δημιουργήσουν πρόβλημα. Κάθε τόσο θα αναγκάζεσαι να σταματάς για να τα βγάζεις όλα αυτά από τα παπούτσια σου, γιατί θα σε ενοχλούν αλλά και γιατί μπορεί να δημιουργήσουν φουσκάλες -ακόμα χειρότερη εξέλιξη! Μην αμελήσεις να τις φορέσεις, ούτε εξάσκηση χρειάζεται, ούτε και έχουν αξιόλογο βάρος (περίπου 100 γραμμάρια το ζευγάρι).

 

9. ΜΠΑΤΟΝ: Είναι τα δεύτερα πόδια του αθλητή που ξέρει να τα χρησιμοποιεί κι ένα ξένο σώμα για εκείνον που δεν γνωρίζει τη χρήση τους. Τα μπατόν βοηθούν πάρα πολύ στα ανηφορικά κομμάτια, μεταφέροντας ένα ποσοστό της προσπάθειας των ποδιών στα χέρια. Αλλά και στον κατήφορο μπορούν να φανούν χρήσιμα, ειδικά σε περιπτώσεις πονεμένων μυών (τετρακέφαλοι) ή και χτυπημένων ποδιών (δάχτυλα με φουσκάλες, ερεθισμένες πατούσες). Πολλοί είναι αντίθετοι με τη χρήση τους, περισσότερο επειδή οι ίδιοι δεν γνωρίζουν πώς χρησιμοποιούνται και δεν μπορούν να έχουν οφέλη από αυτά. Αν χρησιμοποιείς μπατόν μη διστάσεις να τα έχεις στον αγώνα, έστω κι αν βρίσκονται στο Σάκο Ανεφοδιασμού σου. Κάλυψε τις μύτες τους για να μην κινδυνέψει κάποιος συναθλητής σου από τραυματισμό.

 

10. ΦΑΚΟΣ: Ο φακός από μόνος του αποτελεί ένα κεφάλαιο σε αγώνες περιπέτειας, όπως ο ROUT. Ακόμα και από τα παπούτσια, ο φακός είναι πολυτιμότερος σαν μέρος του εξοπλισμού σου. Το φακό και τα μάτια σου! Οι νύχτες είναι πολύ σκοτεινές στα δάση της Ροδόπης. Ούτε χωριά υπάρχουν αλλά και η βλάστηση σκεπάζει τα πάντα τη νύχτα. Αν δεν απόκτησες μέχρι σήμερα έναν αξιόπιστο φακό, φρόντισε να το κάνεις πριν τον ROUT. Έτσι κι αλλιώς, ο φακός δεν είναι όπως τα παπούτσια, δεν χρειάζεται στρώσιμο. Αγόρασε έναν φακό που να βγάζει πολλά lumen (μονάδα μέτρησης φωτισμού) και να ζυγίζει πάνω από 100-150 γραμμάρια. Ότι κι αν γράψουμε για το φακό και την αξία του θα είναι λίγο. Προσπάθησε να δοκιμάσεις φακούς σε πραγματικές συνθήκες, πριν καταλήξεις στην τελική σου επιλογή. Ένας δυνατός φακός έχει τις μπαταρίες του (συνήθως τρεις ΑΑ) σε ξεχωριστή θήκη, που βρίσκεται στο πίσω μέρος του κεφαλιού και του ιμάντα στήριξης, δημιουργώντας έτσι αντίβαρο και ισορροπία στο κεφάλι ή σου δίνεται και η δυνατότητα να τον έχεις στο σακίδιό σου, με καλώδιο προέκτασης.

Έλεγξε το φακό σου για την καλή του λειτουργία, αρκετές ημέρες πριν τον αγώνα, ώστε οποιοδήποτε πρόβλημα να βρει αντιμετώπιση. Παίξε με την αλλαγή μπαταριών, ώστε να είναι παιχνίδι για σένα η αντικατάστασή τους όταν χρειαστεί. Σβήσε το φως στο δωμάτιο και εξοικειώσου με τη διαδικασία αλλαγής και με τα μέρη του φακού όταν τον λύνεις.

Βάλε στο σάκο ανεφοδιασμού (drop bag) ανταλλακτικές μπαταρίες για περίπτωση ανάγκης, ώστε να μπορέσεις να τις πάρεις στη Ζαρκαδιά.

Όταν διαπιστώσεις ότι το φως δεν είναι πια ικανοποιητικό, σταμάτα και άλλαξε μπαταρίες. Μη σκεφτείς ότι χάνεις χρόνο. Αντίθετα, κερδίζεις χρόνο αφού με δυνατό φως κινείσαι πιο γρήγορα. Έχε μαζί σου έναν φακό micro ή τύπου μπρελόκ, ώστε να μπορείς να φωτίζεις την αλλαγή μπαταριών αλλά και το ενδεχόμενο βλάβης του κανονικού.

 

11. ΠΕΔΙΟ: Σε γενικές γραμμές, θα βρεις στο δρόμο σου κάθε είδος πεδίου, από καλοπατημένους δασικούς δρόμους, μέχρι κακογραμμένα μονοπάτια με νεροφαγιές και σπαρμένους βράχους. Τα βουνά της Ροδόπης είναι πλούσια σε χώμα, άρα ο μέσος όρος είναι μάλλον καλός, αν και τα μονοπάτια στη χάραξή τους παρασέρνουν το χώμα, αφήνοντας βράχους στην επιφάνεια. Μέσα σε 100 και πλέον χιλιόμετρα μονοπατιών, θα συναντήσεις τα πάντα! Δεν υπάρχει πεδίο που δεν θα βρεις: χορταριασμένο, χωμάτινο, πετρώδες, πετρόκτιστο, αποσαθρωμένο, διαβρωμένο, σκεπασμένο από πυκνό φύλλωμα δέντρων. Μην ξεγελαστείς και αφαιρεθεί η προσοχή σου από άλλες εικόνες περιφερειακά του μονοπατιού, γιατί το παραμικρό εμπόδιο (κλαδί, πέτρα, αυλάκι) μπορεί να σε πετάξει εκτός μονοπατιού και διαδικασίας!

Τη νύχτα, τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα, μια και ο τεχνητός φωτισμός δημιουργεί σκιές, παραποιώντας την πραγματική εικόνα του μονοπατιού, ειδικά από τα χόρτα που δυσκολεύουν τη συνολική εικόνα με τη σκιά τους.

 

12. ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: Είναι το Α και το Ω του αγώνα για τον αθλητή! Χωρίς καλή τροφοδοσία μπορείς να τερματίσεις, αν όμως χαθείς, τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ, αφού θα ξοδέψεις επιπλέον χαμένο χρόνο. Θα υπάρχει η στάνταρ σηματοδότηση (χρώμα πάνω σε σταθερούς βράχους, που δύσκολα σβήνεται από κακοήθεις), η δευτερεύουσα (πινακίδες κάθε είδους) και τέλος η νυχτερινή. Δευτερεύουσα και νυχτερινή είναι επίφοβες για δολιοφθορά, άρα οι αθλητές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί σε αυτό το ζήτημα.

Υπάρχει μια βασική αρχή στη σηματοδότηση της διαδρομής: πυκνή σηματοδότηση όπου η κατάσταση είναι ασαφής και αραιή σηματοδότηση, εκεί που τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Με βάση αυτή τη λογική, σε χωματόδρομους θα υπάρχουν ελάχιστα σήματα οποιασδήποτε μορφής, σε αραιή απόσταση μεταξύ τους, αλλά στα μονοπάτια η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική, με πυκνή σήμανση.

Πρέπει να είσαι προσεκτικός και να βλέπεις μπροστά σου ενώ αγωνίζεσαι. Στους δρόμους να προσέχεις για διασταυρώσεις. Στα μονοπάτια, η προσοχή σου να είναι πιο συγκεντρωμένη. Ένας συνδυασμός από υλικά σηματοδότησης θα βρίσκεται πάνω στο δρόμο σου: κορδέλα, πινακίδες κομβικών σημείων (marks), πινακίδες χιλιομέτρησης, μπογιά και νυχτερινή σηματοδότηση.

Υπάρχει ένας ακόμα βασικός κανόνας στα μονοπάτια της διαδρομής του ROUT: αν μέσα στη νύχτα φτάσεις σε κάποιο σημείο και μπλεχτείς μέσα σε πυκνή βλάστηση, με κλαδιά παντού, τότε είσαι σίγουρα εκτός μονοπατιού, γύρνα πίσω!

Τα σημάδια θα βρίσκονται σε σημεία που είναι λογικό να πέσει το βλέμμα σου κι όχι εκτός του κέντρου του οπτικού σου πεδίου. Στους ανήφορους θα βρίσκονται στο χαμηλότερο μέρος των κορμών (μέσα στο δάσος) και σε εμφανείς βράχους, χαμηλά, κοντά στο χώμα. Σε περιοχές με θαμνώδη και χορτολιβαδική μόνο βλάστηση, δίνεται έμφαση στις κορδέλες, αφού δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί κανένα άλλο υλικό. Το δυσκολότερο από όλα τα πεδία είναι τα ανοιχτά λιβάδια, όπου θα βρίσκονται λεπτοί πάσσαλοι με κορδέλα ή νυχτερινό αντανακλαστικό.

Είναι αυτονόητο ότι μέρος της σηματοδότησης της διαδρομής του ROUT αποτελεί και οποιαδήποτε άλλη προϋπάρχουσα καταγράφει κάποιο μονοπάτι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν στο Μέγα Ρέμα οι μεταλλικοί πάσσαλοι με τον κόκκινο ρόμβο και την ένδειξη "Σ" στην κορυφή τους.

Ξεχωριστή σημασία έχει η νυχτερινή σηματοδότηση, η οποία θα αποτελεί το φάρο σου μέσα στη νύχτα. Με μία προϋπόθεση πάντα: να έχεις αναμμένο φακό. Χωρίς φακό η νυχτερινή σηματοδότηση είναι παντελώς άχρηστη! Οι πρώτοι αθλητές θα μπουν στη νύχτα πλησιάζοντας προς το Αλήκιοϊ, άρα από εκεί θα μπορείς να διακρίνεις αυτά τα μικρά τετράγωνα κόκκινα που αντανακλούν μέσα στο σκοτάδι, καρφωμένα πάνω σε κορμούς δέντρων.  

 

13. ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Φάε ότι έχει συνηθίσει το δικό σου στομάχι και όχι οτιδήποτε βρεις στους πάγκους της διοργάνωσης. Η ποικιλία σίγουρα βοηθά, το ίδιο ίσως και οι εναλλαγές γλυκών-αλμυρών τροφών, αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι δεσμευτικό για κανέναν, ούτε και κανόνας φυσικά. Το στομάχι μπορεί να είναι αναστατωμένο από την ένταση της προσπάθειας. Πίεσε τον εαυτό σου να φάει κάτι στους Σταθμούς, κάτι που να ταιριάζει σε σένα, κάτι που καθώς πλησίαζες προς το Σταθμό έκανες όρεξη να βρεις μπροστά σου. Αυτό είναι ένα αλάθητο κριτήριο! Είναι προφανές ότι δεν έχεις καμιά πιθανότητα να προσλάβεις ούτε τις μισές θερμίδες από όσες θα κάψεις στη διάρκεια του αγώνα. Γι αυτό το λόγο θα πρέπει να έχεις μια σωστή, αυξημένη λήψη τροφής τις τελευταίες ημέρες πριν τον αγώνα. Ένας πίνακας με την ποικιλία των τροφών στους Σταθμούς, δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα και θα σε βοηθήσει για να έχεις μια εικόνα της τροφοδοσίας των Σταθμών.

Στους Σταθμούς που προσφέρεται φαγητό, αυτό θα σερβίρεται σε πιάτα μιας χρήσης, όμως δεν θα δίνονται κύπελλα μιας χρήσης. Καλό είναι να μεταφέρεις το δικό σου κύπελλο πολλαπλών χρήσεων, που κι αυτό θα σου προσφερθεί από τη Διοργάνωση.
Έχε μαζί σου στα ενδιάμεσα των Σταθμών, το τζελ που δίνει η διοργάνωση και κάτι ακόμα από στερεή τροφή, κατά προτίμηση όχι γλυκό κι αυτό.

14. ΥΔΡΟΔΟΣΙΑ: Σε κάθε Σταθμό θα δίνεται ισοτονικό διάλυμα ηλεκτρολυτών, σε περιορισμένη ποσότητα, όσο μπορεί να καταναλώσει ο καθένας στο Σταθμό. Συνολικά έτσι, ο κάθε αθλητής θα μπορεί να πάρει αρκετά λίτρα ισοτονικού διαλύματος ηλεκτρολυτών, ποσότητα αρκετή για τη διάρκεια των 25-45 ωρών, αν υπολογίσεις ότι θα πιεις αρκετά λίτρα νερό, αναψυκτικά, ζεστά ροφήματα και σούπες. Κι όλα αυτά μάλιστα σε μια αρκετά δροσερή περίοδο του χρόνου! Φυσικά, όποιος θεωρεί ότι μπορεί να χρειαστεί μεγαλύτερη ποσότητα, μπορεί να μεταφέρει στο Σάκο Ανεφοδιασμού του, την απαραίτητη προμήθεια. Μην παραλείπεις ωστόσο να πίνεις έστω και λίγο ισοτονικό, θα σε βοηθήσει να αποφύγεις δυσάρεστες καταστάσεις από έλλειψη μετάλλων και ιχνοστοιχείων.

Φρόντισε να έχεις δύο μέρη αποθήκευσης υγρών, για να βάλεις νερό και ισοτονικό. Αν έχεις ασκό 1-3 λίτρων, βάλε εκεί νερό και σε ένα μικρό δοχείο του μισού έστω λίτρου, βάζε ισοτονικό στους Σταθμούς.Κουβάλησε μαζί σου κυπελλάκι για νερό, θα σου φανεί χρήσιμο.

 

15. ΤΡΕΧΟΥΜΕΝΟ ΝΕΡΟ: Στη διαδρομή υπάρχουν πολλά τρεχούμενα νερά, τόσο πολλά που ξεπερνούν κατά πολύ το μέσο όρο για έναν τέτοιο αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι θα βρίσκεις πολλά νερά μπροστά ή δίπλα σου για να τα αξιοποιήσεις. Προσοχή όμως: υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν μια δυσανεξία στο τρεχούμενο νερό, το οποίο τους δημιουργεί στομαχικές διαταραχές! Αν δεν έχεις δοκιμάσει άλλη φορά να πίνεις νερό από ανοιχτά ρυάκια ή μικρά ποτάμια, μη δοκιμάσεις κάτι τέτοιο στον αγώνα. Αν είσαι από εκείνους που μπορούν να πιουν τρεχούμενο όμως, αξιοποίησε ότι βρεις μπροστά σου, εφόσον βέβαια η μέρα είναι ζεστή. Η περιοχή της Ροδόπης είναι έρημη και όλα τα νερά που κυλούν είναι καθαρά, εκτός αν θολώσουν από έντονες βροχοπτώσεις.

Η διοργάνωση πάντως, θα προσφέρει νερά πηγών και σε σπάνιες περιπτώσεις εμφιαλωμένο αλλά σε περιορισμένη ποσότητα. Μια σύντομη λίστα με τα σημεία που υπάρχει τρεχούμενο νερό, θα βρίσκεται στην ιστοσελίδα του αγώνα.  

 

16. ΧΡΟΝΙΚΑ ΟΡΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ: Υπάρχουν τρία (3) σημεία χρονικού αποκλεισμού και φυσικά το όριο εγκυρότητας στον τερματισμό και είναι τα εξής: α) Ζαρκαδιά-1, 8:00 ώρες, β) Κρούσοβο, 15:00 ώρες, γ) Ζαρκαδιά-2, 28:00 ώρες. Εκείνο που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι τα όρια αναφέρονται στην αναχώρηση από το Σταθμό και όχι στην άφιξη σ αυτόν! Σ αυτά τα όρια η Διοργάνωση θα είναι αυστηρή. Η κατανομή των 40 ωρών σε επτά τμήματα έγινε με τρόπο που να ταιριάζει στις συνθήκες εκείνων των αθλητών που θα κινούνται οριακά στο θέμα του χρόνου και κυρίως σε σχέση με τις συνθήκες φυσικού φωτισμού (ημέρα/νύχτα). Μην πανικοβληθείς από τα όρια αυτά, εφόσον είσαι αργός αθλητής και είναι η πρώτη σου φορά σ αυτή τη διαδρομή. Θα διαπιστώσεις ότι είναι αρκετά προσιτά και δεν πρόκειται να σε βάλουν σε διαδικασία αλλαγής ρυθμού σε κάποιο σημείο. Ο υπολογισμός εξάλλου έγινε με βάση μια φθίνουσα "τροχιά" του αθλητή, καθώς η διαδρομή οδεύει προς το τέλος της.

Για την τελική επίδοση των 40 ωρών δεν θα υπάρχει ελαστικότητα και όλοι οφείλουν να σεβαστούν αυτή την αρχή. Κατά καιρούς, στους αγώνες εκφράζονται παράπονα και διαμαρτυρίες από αθλητές, για την "αυστηρή" τήρηση των ορίων. Ο πρώτος που δεν θα πρέπει να αποδέχεται μια χαριστική συμπεριφορά από την πλευρά των διοργανωτών, πρέπει να είναι ο ίδιος ο αθλητής! Εφόσον δεν κατάφερες να τερματίσεις στο όποιο όριο έχει τεθεί, πώς μπορείς να αποδεχτείς την απόδοση τιμής που δεν αξίζεις? Δεν υπάρχει λόγος να επαναλαμβάνονται συζητήσεις για το πόσο μια εκπρόθεσμη επίδοση θα πρέπει να θεωρείται εμπρόθεσμη, αφού εξ ορισμού ο συλλογισμός αυτός είναι παράλογος.

 

17. ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΠΟΡΕΙΑ: Μια ιδιαίτερη πτυχή της όλης εμπειρίας του ROUT είναι σίγουρα το νυχτερινό κομμάτι του αγώνα. Πέρα από την ιδιαίτερη ψυχολογική-συναισθηματική κατάσταση του αθλητή αυτές τις ώρες όμως, υπάρχουν και κάποια πρακτικά ζητήματα πού αυτός καλείται να λύσει. Φυσικά πρόκειται για την κίνησή του πάνω στη διαδρομή, με συνθήκες αντίξοες. Τη νύχτα είσαι σαν ένα καράβι που μέσα στα σκοτάδια ψάχνει για φάρους! Προσοχή όμως, γιατί στην προσπάθεια να δεις το επόμενο αντανακλαστικό σήμα, μπορεί να σκοντάψεις σε μια πέτρα στο μονοπάτι. Αν προσπέρασες το προηγούμενο σήμα και δεν βλέπεις το επόμενο, προχώρησε λίγο ακόμα προσεκτικά, υπάρχει πιθανότητα να δεις μια κορδέλα να κρέμεται από κάποιο κλαδί. Αν δεν δεις ούτε κι αυτό μέσα στο σκοτάδι, ξαναγύρνα πίσω προσεκτικά και με ψυχραιμία, μέχρι να βρεις το προηγούμενο σήμα.

Αν χωρίς να το καταλάβεις, μπλέξεις στη βλάστηση, τότε σημαίνει ότι είσαι εκτός μονοπατιού, γύρνα πάλι πίσω. Αν βρεις κάποιο συναθλητή μέσα στη νύχτα, ξανασκέψου το να κάνεις μια μικρή θυσία πηγαίνοντας λίγο πιο αργά από το ρυθμό σου, αρκεί να είσαι με παρέα.  

 

18. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ: Κράτησε δυνάμεις. Μπορεί ο ρυθμός να σου φαίνεται αργός αλλά έχεις πάρα πολλές ώρες μπροστά σου. Θα είναι θαύμα αν μπορέσεις να κρατήσεις τον ίδιο ρυθμό μέχρι το τέλος! Όσο όμως πιο γρήγορο ρυθμό ακολουθήσεις στην αρχή, τόσο πιο δραματική θα είναι η πτώση μετά. Τρέχε με αργό ρυθμό στις ευθείες και τους κατήφορους και περπάτα στους ανήφορους. Με μια τέτοια τακτική θα καταφέρεις να πετύχεις έναν αξιοπρεπέστατο χρόνο στο τέλος. Εφόσον έχεις στόχο να τερματίσεις και μόνον, η τακτική σου θα πρέπει να είναι να πας με ένα ρελαντί ρυθμό.

Χρησιμοποίησε τον "Υπολογιστή Επιδόσεων" της ιστοσελίδας του ROUT, βάζοντας έναν εφικτό στόχο για τα δικά σου μέτρα. Κράτησε στο μυαλό σου ή σε ένα "σκονάκι" τα ενδιάμεσα περάσματα και έχε τα ως στόχο την ημέρα του αγώνα. Συμβουλέψου κάθε τόσο αυτό το χαρτάκι, θα σε βοηθήσει να μην αγχώνεσαι την ώρα του αγώνα.

Στους Σταθμούς μην ξοδεύεις άσκοπα χρόνο. Πριν φτάσεις στο Σταθμό, οργάνωσε στο μυαλό σου τι πρέπει να κάνεις εκεί. Δρομολόγησέ τα με σειρά προτεραιότητας (πχ. αλλαγή παπουτσιών, μασάζ, φαγητό, νερό, αναχώρηση). Φτάνοντας στο Σταθμό χωρίς να έχεις κάποιο πρόγραμμα ενεργειών στο μυαλό σου, θα σου δημιουργήσει εκνευρισμό και πολύ χαμένο χρόνο. Ο χρόνος στους αγώνες κυλά πολύ πιο γρήγορα από ότι στην καθημερινή μας ζωή.

Στους Σταθμούς μην ξοδεύεις άσκοπα χρόνο. Φάε ότι χρειάζεται, κάνε τις αλλαγές ρούχων, παπουτσιών και φύγε. Όσο μένεις το σώμα "κρυώνει" και οι μυϊκοί πόνοι βγαίνουν γρήγορα στην επιφάνεια, προκαλώντας αγκύλωση στα πόδια. Εξάλλου στάσεις δεν θα κάνεις μόνο στους Σταθμούς αλλά και σε πολλά ακόμα μέρη και για διάφορους λόγους. Συνολικά το 3-7% του χρόνου σου θα το περάσεις σε διαλείμματα!  

Αντικατάστησε παπούτσια, κάλτσες και μπλούζα σε έναν από τους δύο κεντρικούς Σταθμούς, ακόμα κι αν δεν μούσκεψαν από βροχή, θα σε βοηθήσει σημαντικά. Ειδικά στο θέμα των παπουτσιών, με την αλλαγή τους αλλάζει και η βιομηχανική του ποδιού, αλλάζοντας τον τρόπο??

Μην παρασυρθείς στο ξεκίνημα του αγώνα από το ρυθμό των άλλων αθλητών. Κάποιοι έχουν θέσει άλλους στόχους και προσπαθούν να τους πετύχουν, ενώ άλλοι μη γνωρίζοντας τις πραγματικές απαιτήσεις του αγώνα, έχουν ξεφύγει σε ρυθμούς που δύσκολα θα αντέξουν.

 

19. ΠΑΣΧΩΝ ΣΥΝΑΘΛΗΤΗΣ: Βρήκες μπροστά σου στο μονοπάτι τραυματισμένο συναθλητή? Λειτούργησε ψύχραιμα. Σταμάτα αμέσως και βγάλε το σακίδιό σου. Δες αν έχει τις αισθήσεις του και αν μπορεί να μιλήσει. Ρώτησέ τον τι έχει. Αν είναι κάτι που μπορείς να αντιμετωπίσεις (υποθερμία, υπογλυκαιμία, αφυδάτωση, μικροτραύμα) βοήθησέ τον ο ίδιος και βεβαιώσου ότι αισθάνεται καλύτερα πριν τον αφήσεις και φύγεις.

Αν τα πράγματα είναι πιο σοβαρά, διαβεβαίωσέ τον ότι θα κάνεις κάτι άμεσα γι αυτόν και προσπάθησε να συνειδητοποιήσεις ποιος Σταθμός ή Σημείο Ελέγχου είναι ο πιο κοντινός, αυτός που άφησες πίσω σου ή εκείνος στον οποίο κατευθύνεσαι? Πριν όμως ξεκινήσεις, δες -εφόσον έχεις τηλέφωνο μαζί σου- αν υπάρχει σήμα και προσπάθησε να επικοινωνήσεις με το τηλέφωνο της διοργάνωσης, για να αναφέρεις το συμβάν.

Αν η κατάσταση τέλος είναι κρίσιμη, μείνε εκεί και προσπάθησε να τηλεφωνήσεις -εφόσον έχεις τηλέφωνο πάντα- στον τριψήφιο αριθμό ανάγκης 112, άσχετα με τον αν έχει σήμα το κινητό σου. Δεν τίθεται θέμα σήματος για να καλέσεις αυτόν τον αριθμό. Σκέψου ότι ο συνάνθρωπός και συναθλητής σου εξαρτάται από το αν εσύ θα κάνεις κάτι για εκείνον. Σταμάτησε όσους αθλητές περάσουν από το σημείο και ζήτα τους βοήθεια. Κάποιος ας φύγει σαν αγγελιαφόρος, για να ζητήσει βοήθεια. Μην μετακινήσεις τον τραυματία εφόσον το πρόβλημα είναι κάποιο σοβαρό χτύπημα από πτώση, ειδικά σε μέρη όπως η μέση, ο αυχένας ή το κεφάλι. Βγάλε οτιδήποτε έχεις για να τον προστατέψεις από επερχόμενη υποθερμία. Μείνε μαζί του μέχρι να εμφανιστεί η ομάδα διάσωσης. Μη σε νοιάζει για την καθυστέρησή σου, η Διοργάνωση θα δώσει έγκριση να συνεχίσεις έστω και εκτός χρόνου και θα αφαιρέσει το χρόνο που διέθεσες για να σώσεις έναν άνθρωπο!

 

20. ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ: Το μεγαλύτερο "άγριο" ζώο της περιοχής είναι η αρκούδα αλλά το πιο επικίνδυνο άγριο ζώο γενικώς, παραμένει ο άνθρωπος. Άρα, η αρκούδα εφόσον μυριστεί τον άνθρωπο θα φύγει μακριά. Και η όσφρηση της αρκούδας είναι πολύ πιο ισχυρή απ όσο πιστεύουμε εμείς οι άνθρωποι, κρίνοντας από τους ίδιους τους εαυτούς μας. Η αρκούδα ποτέ δεν κάνει τη φωλιά της δίπλα σε μονοπάτια, που αφήνουν τη μυρωδιά τους οι άνθρωποι, ψάχνει για καλά κρυμμένα σημεία, όπου η ίδια και τα παιδιά της δεν θα κινδυνεύουν. Φόρα τη νύχτα στο σακίδιό σου εξωτερικά ένα κουδουνάκι, για να προειδοποιεί τις αρκούδες κι αυτές θα φύγουν.

Άλλα μεγάλα ζώα που είναι πιθανότερο να συναντήσεις, είναι το ζαρκάδι, το αγριογούρουνο και ο λύκος. Κανένα από τα τρία δεν αποτελεί κίνδυνο για τον άνθρωπο, εκτός αν τα δύο τελευταία τα φέρεις σε δεινή θέση και νιώθουν ότι κινδυνεύουν, κάτι που μόνο ένας άνθρωπος που τα απειλεί με κάποιο όπλο ή τα έχει ήδη πληγώσει, μπορεί να νιώσει.

Τέλος, υπάρχουν και τα φίδια, από τα οποία μόνο η οχιά (υπάρχει στη Ροδόπη) αποτελεί κίνδυνο με το δάγκωμά της. Η οχιά είναι ένα νωχελικό γκρίζο πλάσμα με καφετί ρόμβους στην πλάτη, που συνήθως στέκει ακίνητο παραπλανώντας τα θύματά της (ποντίκια, άλλα μικρά ζώα κλπ). Όταν τη δεις μπροστά σου -κυρίως σε ξέφωτα και πετρώδη μέρη, απλά πέρασε απ το πλάι ή πηδώντας επιδέξια από πάνω της. Δεν διατρέχεις κανέναν απολύτως κίνδυνο. Αν θέλεις ρίξε μια πέτρα προς το μέρος της για να φοβηθεί και να φύγει από το μονοπάτι, αλλιώς άφησέ την στην ησυχία της. Τα φίδια όταν νυχτώσει κρύβονται μέσα σε τρύπες, άρα δεν υπάρχει κίνδυνος για σένα τότε.  

 

21. ΚΥΝΗΓΟΙ:  Δεν χρειάζεται να ανησυχείς μήπως πέσεις "θύμα" κάποιων ανυποψίαστων κυνηγών, που βρίσκονται στην ίδια περιοχή τη μέρα του αγώνα. Πρέπει να γνωρίζεις ότι οι κυνηγοί δεν είναι τόσο "απρόσεκτοι" όσο προσπαθούν να τους παρουσιάσουν κάποιοι. Οι κυνηγοί σπάνια κυνηγούν μοναχικά μέσα στο δάσος. Στην περιοχή της Ροδόπης το φθινόπωρο κυριαρχεί ο κυνήγι του αγριογούρουνου, το οποίο απαιτεί συνεργασία αρκετών κυνηγών. Κάποιοι απ αυτούς προσπαθούν να ξετρυπώσουν τα αγριογούρουνα από τις γωνιές που κρύβονται, οδηγώντας τα προς τους τους υπόλοιπους της ομάδας, τα λεγόμενα "καρτέρια", που καραδοκούν στημένοι σε διάφορα σημεία. Όλη αυτή η διαδικασία, όπως αντιλαμβάνεσαι απαιτεί εκτός από καλή συνεργασία και ιδιαίτερη προσοχή, γιατί μπορεί να κοστίσει ανθρώπινες ζωές, αγαπημένων φίλων! Οι κυνηγοί δεν πυροβολούν ότι ακούγεται να κινείται σε ένα μονοπάτι, δεν είναι ανεγκέφαλοι, τουναντίον"! 

 

22. ROUTBOOK: Μια ακόμα πρωτοτυπία του ROUT (εκτός από την κατάργηση του υποχρεωτικού εξοπλισμού) είναι η δημιουργία "βιβλίου διαδρομής", του γνωστού και ως road book, που πήρε την ονομασία "Routbook". Όπως εξηγούμε και στους κανονισμούς, κάποια χαρακτηριστικά σημεία της διαδρομής αριθμούνται και χαρτογραφούνται, με σκοπό τη διευκόλυνση των αθλητών. Το Routbook είναι ένα "καρούλι" από αδιάβροχο μουσαμά, όπου με τον πλέον λιτό τρόπο (σχηματικά) περιγράφονται τα χαρακτηριστικά σημεία της διαδρομής, με αύξουσα αρίθμηση. Καθώς το διπλό καρούλι τυλίγεται και ξετυλίγεται αντίστοιχα, φανερώνονται ένα-ένα τα σημεία, προβάλλοντας την πληροφορία του σημείου σε σκαρίφημα, την αύξουσα αρίθμηση του σημείου και την απόσταση μέχρι το επόμενο σημείο. Ο αριθμός στον οποίο αντιστοιχεί Σημείο Ελέγχου χρωματίζεται με μπλε χρώμα ενώ οι σταθμοί χρωματίζονται με κίτρινο.

 

23. ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: Όσο εσύ θα αγωνίζεσαι, οι δικοί σου άνθρωποι θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την πορεία σου μέσα από την ιστοσελίδα του αγώνα. Η Γραμματεία θα τροφοδοτείται συνεχώς μέσω ασυρμάτου, με ενδιάμεσα χρονικά περάσματα των αθλητών, εμφανίζοντας παράλληλα την μέχρι εκείνη την ώρα κατάταξή τους. Παράλληλα, στη σελίδα του κάθε αθλητή θα εμφανίζεται η πιθανή επίδοσή του στον επόμενο Σταθμό, όπως και η πιθανή τελική επίδοση, με βάση το ρυθμό που ακολουθεί μέχρι το σημείο τελευταίας καταγραφής του.

Μπορείς λοιπόν να ενημερώσεις δικά σου πρόσωπα, που ενδιαφέρονται για την τύχη σου στον αγώνα, να παρακολουθούν την εξέλιξή σου ή και την εξέλιξη άλλων αθλητών, μέσα από την ιστοσελίδα, στη διεύθυνση www.rout.gr Η ιστοσελίδα θα ενημερώνεται με τα αποτελέσματα διαρκώς και μέχρι το τέλος του αγώνα. Θα καταβληθεί προσπάθεια να δημοσιευτούν και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία την ημέρα του αγώνα, όπως ρεπορτάζ και συνεντεύξεις.

 

24. ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ: Οι αθλητές φέρουν την ευθύνη για τη μετακίνησή τους προς το Δασικό Χωριό. Οργάνωσε τη μετακίνησή σου με όποιο μέσο σε εξυπηρετεί καλύτερα (αυτοκίνητο, τρένο, αεροπλάνο ή συνδυασμό τους). Η διοργάνωση δεν δρομολογεί λεωφορεία με εκκίνηση την Ξάνθη ή τη Σταυρούπολη και προορισμό το Δασικό Χωριό. Αν σου δοθεί έκτατα η ευκαιρία να μετακινηθείς με το ΙΧ κάποιου φίλου συναθλητή, μη διστάσεις να την αξιοποιήσεις, θα εξυπηρετήσει κι εσένα και τους υπόλοιπους. Είμαστε μια μεγάλη παρέα φίλων και όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε να βοηθηθούμε ο ένας με τον άλλον.


Select Language Επιλέξτε γλώσσα

English Ελληνικά






 

Blog  Facebook  Twitter  YouTube  Instagram  LinkedIn  Pinterest  Medium  Google+  Slideshare  Rebelmouse 

Rodopi Ultra Trail © 2010 - 2017  :: Site designed and hosted by Webster