ROUT-2011 > Τα τελευταία νέα και η εξέλιξη του αγώνα
Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011

Δημοσίευση από ROUT


Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου, Ορεστινή
> Καλημέρα από τη χειμωνιάτικη Ροδόπη. Μετά από έναν αίθριο ουρανό αλλά και παγωνιά το βράδυ, εδώ στην Ορεστινή ξημερώσαμε με χιονόπτωση, που συνεχίζεται ακόμα και τώρα. Όλα είναι άσπρα, από τα 500 μέτρα και πάνω. Από τις προγνώσεις, προκύπτει βελτίωση από το βράδυ κιόλας σήμερα, με σταδιακή και σημαντική άνοδο της θερμοκρασίας από αύριο και κυρίως την Τετάρτη. Στο πεδίο της προετοιμασίας, από τα λίγα που μπορώ να αντιληφθώ για τις πρωτοβουλίες του εθελοντικού σώματος, πρέπει να έχει γίνει σημαντική δουλειά.

Οι τομείς ευθύνης έχουν μοιραστεί εδώ και καιρό και ο καθένας έχει σχεδόν ολοκληρώσει τη δουλειά του. Μεγάλη βαρύτητα δόθηκε στις επικοινωνίες και όπως με ενημέρωσαν οι άνθρωποι που δούλεψαν γι αυτό, έγιναν τεστ που πέτυχαν, άρα υπάρχει κάλυψη σε όλο το πεδίο. Προσωπικά και μέχρι την παραμονή του αγώνα (Πέμπτη) ασχολούμαι με τη σηματοδότηση της διαδρομής και κυρίως με τις πινακίδες του Routbook, όπως και με τη συμπλήρωση της νυχτερινής σηματοδότησης. Στο κοινό με τον VFUT τμήμα, τα πράγματα είναι πιο εύκολα, καθώς και περισσότερα χρόνια δουλεύεται αυτό το μονοπάτι –πρόσφατο και το πέρασμα των αθλητών αυτού του αγώνα- αλλά και η σηματοδότηση …περισσεύει, σε σημείο κατάχρησης, όπως παρατήρησα πέρυσι. Η σπατάλη υλικών περισσεύει δυστυχώς αλλά απ ότι φαίνεται, οι διοργανωτές σπάνια θα προβληματιστούν για τέτοια ζητήματα, που μοιάζουν παρωνυχίδα μπροστά στη συνολική περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλείται από τα χιλιάδες χιλιόμετρα που γράφονται από μετακινήσεις οχημάτων μέσα στο βουνό στη διάρκεια ενός διήμερου αγώνα. Χθες, στη σηματοδότηση, όλο το υλικό που χρησιμοποίησα για μια απόσταση 30Κ ένα όγκο υλικών που δεν ξεπερνούσε τις δυο χούφτες! Έτσι όμως προσδιορίζεται και η νέα αντίληψη: να πετυχαίνουμε το μέγιστο αποτέλεσμα, με την ελάχιστη χρήση υλικών και ενέργειας. Φέτος, τα νέα νυχτερινά αντανακλαστικά σήματα έχουν ακόμα μικρότερη διάσταση (2,5 Χ 2,5 εκατοστά αντί των 5,0 Χ 5,0 που είχαμε τα προηγούμενα δύο χρόνια) αλλά ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα. Γενικά, όλες οι πινακίδες έχουν μικρύνει, όμως είναι ορατές, αφού ο αθλητής περνά σε απόσταση λίγων εκατοστών από μπροστά τους. Στο τμήμα Πρασινάδα-Τραχώνι (πριν την ανεβασιά του Θεολόγου) τα νυχτερινά σήματα βρίσκονται σε πολύ μεγάλη συχνότητα, ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή υπόνοια αμφιβολίας στον αθλητή. Το ίδιο θα γίνει (την Τετάρτη) και στο τελευταίο τμήμα (Θεολόγος-Χαϊντού), όπως φυσικά και σε όλο το τμήμα της διαδρομής που θα μπει νυχτερινή σήμανση. Συνολικά, στα τελευταία 100Κ της διαδρομής, υπάρχει νυχτερινή σήμανση! Το ίδιο και στα πρώτα 13, ώστε να έχουν εικόνα οι προπορευόμενοι της εκκίνησης. Χρησιμοποίησα και ταινία έργου, αλλά με φειδώ, τόσο για διευκρίνιση σε κρίσιμα σημεία, όσο και για επιβεβαίωση σε αυτονόητα. Δυστυχώς, οι πινακίδες με τα λογότυπα του αγώνα, είναι αμφίβολο ότι θα παραμείνουν στη θέση τους μέχρι τον αγώνα. Μόλις χθες, δύο ώρες μετά την τοποθέτηση μιας, διαπίστωσα ότι είχε ήδη σκιστεί! Και όμως έτσι είναι τα πράγματα. Η έλλειψη παιδείας και σε κάποιες περιπτώσεις και άλλα κίνητρα, οδηγούν σε τέτοιες συμπεριφορές. Η επικοινωνία μας θα αποκατασταθεί ξανά μεθαύριο Τετάρτη, καθώς αύριο θα βρίσκομαι εκτός κατοικημένων περιοχών όλο το 24ωρο, με σκοπό τη σηματοδότηση του «κύκλου της Ζαρκαδιάς», μήκους 82 χιλιομέτρων. Είναι μια επίπονη προσπάθεια αλλά για τεχνικούς λόγους θα είμαι αναγκασμένος να την ολοκληρώσω μονοκόμματα, χωρίς διακοπή.


Content received from: Rodopi Advendurun, http://localhost